poniedziałek, 2 listopada 2015

Źródła informacji.

Witam!
Dzisiejszy post jest poświęcony źródłom informacji :)

Źródła informacji, które chcę wam dzisiaj przedstawić można podzielić na:
-SMS
-MMS
-komunikatory
-listy elektroniczne
-portale społecznościowe
-blogi
-reklamy


!SMS!
to usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych (esemesów) w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej.


!MMS!

to rozszerzenie funkcji SMS  o możliwość przesyłania multimediów takich jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp. 

!KOMUNIKATORY!

to programy komputerowe pozwalające na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet . Od poczty elektronicznej różnią się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.
Oto 10 najpopularniejszych komunikatorów internetowych:
*Skype
*TeamSpeak
*Gadu-Gadu
*Facebook Messenger
*XFire
*aqq
*ICQ
*Miranda IM
*Pidgin 
*Tlen

 Znalezione obrazy dla zapytania logo komunikatorów internetowych


!LISTY ELEKTRONICZNE!


to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usługi.

!PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE!


to miejsca gdzie można znaleźć starych przyjaciół, zawrzeć nowe znajomości i przyjaźnie oparte na wspólnych zainteresowaniach i sympatiach.


Największe polskie portale społecznościowe to między innymi:
*Nasza klasa
*Chomikuj
*Grono
*Mikser


 a z zagranicznych warto wymienić:
*Facebook
*MySpace
*Friendster
*Plaxo
*Bebo
*Hi5
*Orkut

!BLOGI!

 rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego.


!REKLAMY!


 informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).


To tyle na dzisiaj :) Mam nadzieję, że pomogłam wam przybliżyć podstawową wiedzę o źródłach informacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz